Zawalcz z EY o talenty (case study)

Eliza Skotnicka
Eliza Skotnicka Senior Manager
kontakt

W poszukiwaniu nowych pracowników firmy uciekają się do takich sposobów jak uczestnictwo w targach pracy, organizowanie dni otwartych, czy umieszczanie ofert pracy w serwisach ogłoszeniowych. Rzecz w tym, że dziś to już nie wystarcza. W walce o talenty trzeba sięgać po unikatowe rozwiązania. Jednym z nich jest platforma MillionYou.

Badania pokazują, że blisko 90% specjalistów ds. rekrutacji za największe wyzwanie uważa trudności w znalezieniu odpowiednich talentów*. Przed podobnym wyzwaniem stanął również jeden z największych na świecie producentów opon, który poszukiwał specjalistów z zakresu automatyki, mechatroniki, projektowania maszyn. Przy czym w jego przypadku problem utrudniały dodatkowo dwa czynniki. Po pierwsze sama branża, która nie jest tzw. pierwszym wyborem  młodych osób. A po drugie – peryferyjna lokalizacja firmy.

W obliczu takich wyzwań standardowe działania – które nie pozwalają docierać z informacją szeroko, ani się wyróżnić – to za mało. Firma postanowiła poszukać talentów poprzez platformę crowdsourcingową – MillionYou. I śmiało można powiedzieć, że skorzystanie z tego unikalnego rozwiązania okazało się sukcesem!

Jak działa MillionYou?

Platforma MillionYou to przestrzeń dedykowana innowacyjnym, przedsiębiorczym osobom, które oprócz zdobywania doświadczeń naukowych, chcą w praktyce poznać i zrozumieć świat biznesu.

Jak już wspomnieliśmy producent opon poszukiwał specjalistów z zakresu automatyki, robotyki i mechatroniki. Na platformie przygotowywano więc wyzwania/zadania, dzięki którym studenci kierunków technicznych i osoby mające już zawodowe doświadczenia z tego zakresu mogli przechodząc kolejne etapy:

  • zapoznać się z profilem i historią firmy,
  • sprawdzić swoje umiejętności językowe,
  • zaprojektować automatyczne urządzenie.

Wszystko to w ciekawej i interaktywnej formie. Dla tych, którzy z zadaniami poradzili sobie najlepiej przewidziane były nagrody, a 10 najlepszych uczestników wyzwania miało szansę odwiedzić fabrykę. Uczestnicy na własne oczy, zobaczyli jak programowane są maszyny oraz roboty. Każdy z nich mógł doświadczyć jak w rzeczywistości wygląda ten złożony proces technologiczny. Dodatkowo, uczestnicy rozmawiali z przedstawicielami pracowników, szefami działów i pracownikami działu personalnego o warunkach pracy w firmie oraz o możliwościach rozwoju kariery, w tym odbycia stażu.

Korzyści dla młodych talentów

To unikalne rozwiązanie spotkało się z dużym zainteresowaniem. W wyzwaniu wzięło udział aż 369 uczestników. Oprócz wyżej wspomnianych korzyści, takich jak: zapoznanie się z profilem firmy, czy sprawdzenie swoich umiejętności technicznych i językowych, młodzi ludzie zdobyli bezcenną wiedzę na temat wyzwań przed jakimi staną, rozpoczynając karierę.

Dodatkowo czekały na nich nagrody finansowe oraz certyfikaty uczestnictwa w wyzwaniu, które mogą być cennym argumentem przy wnioskowaniu o stypendium naukowe na uczelni i stanowić przewagę konkurencyjną w ubieganiu się w przyszłości o posadę. Dla młodych ludzi to nie tylko możliwość sprawdzenia swoich talentów w praktyce, ale także okazja do dobrej zabawy z nutką rywalizacji.

Korzyści dla pracodawcy

Przechodząc do profitów, jakie otrzymała firma poszukująca talentów, nie sposób nie wspomnieć o:

  • wyróżnieniu się na tle innych pracodawców, jako ten pracodawca który jest blisko potencjalnych kandydatów, ich potrzeb, zainteresowań – a nie jest tylko zainteresowany zrekrutowaniem pracownika;
  • promocji marki z wykorzystaniem treści i zdjęć, które są publikowane w mediach społecznościowych i tradycyjnych;
  • pozyskaniu pomysłów i sugestii stanowiących wkład do strategii komunikacji z kandydatami;
  • wzroście efektywności i jakości przyszłych procesów rekrutacyjnych.

Firma otwierając się na pomysły pasjonatów automatyki i robotyki, pokazała jak dużą wartością jest proaktywny dialog z grupą osób, które mają niesztampowe pomysły i chcą anagażować się w dodatkowe aktywności.

Jak pomaga EY?

Ty też szukasz talentów w swojej branży? Zgłoś się do nas!

  • Zdefiniujemy grupę docelową i doradzimy jak ją zaangażować.
  • Przygotujemy propozycje treści wyzwań, w które zaangażujemy uczestników oraz przygotujemy linię komunikacyjną oraz graficzną na platformie.
  • Zadbamy o wszystkie działania marketingowe i promocyjne, które możemy prowadzić w całej Polsce, a nawet za granicą.
Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj tutaj:

Engagement Wave

MillionYou

Innowacja studentów w centrum uwagi

* Raport EY: “Efektywny pracodawca. Największe wyzwania stojące przed działami HR” oraz Raport CV-Library: “Recruitment trends in 2019’”.


Bądź na bieżąco
Otrzymuj najnowsze informacje o zmianach w prawie i podatkach bezpośrednio na swojego maila.

Zapisz się na newsletter >>