SEC robi porządek w agencjach ratingowych

Fraudbuster
Fraudbuster Pogromca Korupcji i Nadużyć
kontakt

Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) wprowadza nowe zasady dla agencji ratingowych. Mają one na celu ochronę przed konfliktem interesów wewnątrz agencji i zwiększenie przejrzystości przy tworzeniu ratingów kredytowych.

„Wiele osób uważa, że agencje ratingowe nie tylko przyczyniły się do kryzysu , one go wywołały”, napisał w komunikacie komisarz SEC Luis A. Aguilar. Chodzi o kryzys z 2008 roku. Jak zaznaczył, w agencjach nie działały działy compliance. Bez nich „agencje ratingowe nie działały, jako strażnicy i obrońcy inwestorów, jak tego od nich oczekiwano”, dodał Aguilar.

W agencjach istnieje konflikt interesów między tworzeniem ratingów a sprzedażą, ocenia Richard L. Cassin na FCPA blog. Agencje będą teraz musiały odizolować proces oceny od sprzedaży i marketingu.

Jakie są najważniejsze zmiany? Agencje ratingowe mają między innymi powołać, utrzymywać i dokumentować działanie skutecznej struktury kontroli wewnętrznej dotyczącej wdrażania i przestrzegania zasad tworzenia ratingów kredytowych. Nowe metody lub zmiana metodologii ustalania ratingów kredytowych muszą być sprawdzone przez osoby niezależne od tych, które stworzyły daną metodologię. Nowe metody ustalania ratingów muszą być podane do publicznej wiadomości. Gracze rynkowi mają mieć możliwość proponowania zmian i aktualizacji metodologii. To tylko niektóre ze zmian.

„Ten rozległy pakiet reform wzmocni jakość ratingów kredytowych, zwiększy przejrzystość agencji ratingowych i ich odpowiedzialność”, powiedział przewodniczący SEC Mary Jo White. „Dzisiejsze reformy pomogą chronić inwestorów i rynki przed powtórzeniem praktyk, które były kluczowe dla kryzysu finansowego”, dodał.


Napisz komentarz

XHTML: Możesz użyć tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>