Polska firma Nethone walczy z oszustwami w e-bankowości i e-sporcie

Daria Graczyk
Daria Graczyk Konsultant
kontakt

Firma Nethone jest dostawcą rozwiązań antyfraudowych opartych na sztucznej inteligencji. Ogłosiła właśnie, że jej projekty zdobyły uznanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Firma otrzymała dofinansowanie w wysokości ponad 16 milionów złotych. Obecnie Nethone skupia się na dwóch rozwiązaniach mających przeciwdziałać oszustwom w e-bankowości oraz e-sporcie.

Nethone pracuje nad rozwiązaniami, które mają na celu zautomatyzowane wykrywanie oszustw za pomocą autorskich narzędzi badawczych z zakresu Business Intelligence. Obecnie instytucje finansowe borykają się z problemem coraz częstszych wycieków informacji z baz danych, a co za tym idzie ataków na e-konta użytkowników bankowości elektronicznej.

Oszustwa występują również w tzw. e-sporcie, który stał się formą współzawodnictwa. Chodzi o gry komputerowe. Nieuczciwi gracze wprowadzają zakazane fragmenty kodu do oprogramowania i korzystają z e-dopingu w celu zdobycia przewagi nad konkurentami.

Pozyskany od NCBiR kapitał Nethone przeznaczy na projekty badawczo-rozwojowe w dziedzinach biometrii behawioralnej (technologii umożliwiającej identyfikację osób na podstawie obserwacji ich zachowań) i sztucznej inteligencji. W wyniku badań powstaną dwa produkty. Pierwszy to system do ochrony instytucji finansowych przed przejęciami kont – Nethone ATO. Drugi to platforma służącą do inteligentnego doboru graczy i zapobiegania oszustwom w e-sporcie – Elympics. Ten projekt jest realizowany we współpracy ze spółką DaftMobile. Łączna wartość obu przedsięwzięć wynosi prawie 22 miliony złotych.

System Nethone ATO będzie analizował sposoby poruszania się użytkowników w serwisie oraz wykorzystanie narzędzi, za pośrednictwem których odwiedzają oni strony internetowe lub aplikacje banku (myszka komputerowa, klawiatura, ekran dotykowy, etc.).

W drugim projekcie sztuczna inteligencja zostanie wykorzystana do przeprowadzania wnikliwej analizy aktywności, umiejętności i historii każdego gracza. W tym przypadku biometria behawioralna w połączeniu z Business Intelligence umożliwi nie tylko automatyczne wykrywanie symptomów stosowania e-dopingu, ale i inteligentny dobór graczy-rywali o porównywalnych parametrach. W założeniu rozwiązanie to będzie zapewniać kompatybilność platformy Elympics z twórcami gier i ich deweloperami.

Powiązane wpisy


Napisz komentarz

XHTML: Możesz użyć tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>