Jak będąc małym bratem stać się wielkim bratem, czyli kilka słów o etyce

Mogłoby się wydawać, że tytuł wpisu ma niewiele wspólnego z dochodzeniami gospodarczymi oraz audytem śledczym. Jednak szeroko rozumiana etyka w biznesie jest i będzie przedmiotem naszego zainteresowania.

Wykupienie reklamy w Google pozwala na pozycjonowanie strony zgodnie z uznaniem. Słowa kluczowe można wybrać dowolnie. Ale może to de facto skutkować podszywaniem się pod kogoś innego. Takich przypadków w historii było wiele, sprawy te często stawały się również przedmiotem sporów prawnych.

W orzeczeniu z 25 marca 2010 r. Europejski Trybunał Sprawiedliwości stwierdził, że właściciel znaku towarowego nie ma prawa zakazać reklamodawcy użycia go jako słowa kluczowego w reklamie internetowej. W praktyce oznaczało to, że wpisując w wyszukiwarce Google hasło znanej firmy odzieżowej, jako pierwsze pojawiały się strony firm produkujących podróbki.

Lokalnym przykładem może być mało znany zakład pogrzebowy z Gliwic. Przez wybór odpowiednich słów kluczowych podszywał się pod większy i bardziej znany zakład. Przedstawiciele Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych w Gliwicach (pod nich podszywała się druga firma) stwierdzili, że takie działania naruszają przepisy prawa cywilnego oraz ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.

Może i by nas ten temat nie zainteresował, gdyby wobec nas ktoś nie zastosował praktyk zbliżonych do tych, które opisujemy powyżej.

Po wpisaniu w Google hasła „blog audytorów śledczych” jako pierwsza wyskakuje reklama jednoosobowej działalności gospodarczej zajmującej się wykrywaniem nadużyć.

Przypadek? Nie sądzimy….

Czy podmiot, którego działalność powinna polegać na wykrywaniu nadużyć i promowaniu etyki biznesu powinien stosować takie praktyki? Ocenę pozostawiamy Szanownym Czytelnikom ….

Tak czy inaczej – miło nam, że marka naszego bloga jest już na tyle uznana, że warto się na nią pozycjonować. Pozdrawiamy wszystkich, którzy zechcą to zrobić 🙂


Napisz komentarz

XHTML: Możesz użyć tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>